Γράφει ο Άρης Ι. Τάτσης.
Στις μέρες μας τα νοθευμένα καύσιμα είναι ένα φαινόμενο που συνεχώς αυξάνεται. Με την αύξηση των τιμών οι λωποδύτες έχουν ολοένα και μεγαλύτερο κίνητρο να νοθεύουν. Κυρίως όμως το επίσημο κράτος μας τους έχει αφήσει εντελώς ασύδοτους. Για την ακρίβεια το κράτος κήρυξε επίσημα βλάκες τους τίμιους πρατηριούχους, οι οποίοι πουλάνε καθαρό καύσιμο.
Πώς είπα; Μη βιάζεστε…
Όπως οι περισσότεροι από εμάς, έτσι κι εγώ συνήθιζα να βάζω καύσιμο σε ένα πρατήριο που εμπιστευόμουν. Ο πρατηριούχος έκανε το λάθος να μου πει κάποια λόγια που μου ‘βαλαν “ψύλλους στ’ αυτιά”. Το έψαξα στο ίντερνετ.
Τα σημάδια του νοθευμένου καυσίμου στις περισσότερες περιπτώσεις είναι απλά. Ξεκινήστε από αυτό: https://www.ksipnistere.com/2022/08/blog-post_3.html κι ακολούθως ρίξτε μια ματιά στα δημοσιεύματα αυτά: https://asfaleiaautokinitou.gr/kakis-poiotitas-kausima/, https://tvxs.gr/news/ellada/sobares-zimies-sta-aytokinita-toys-kataggelloyn-odigoi-apo-notheymena-kaysima-ti-blabes-, https://www.carandmotor.gr/nea/ta-notheymena-kaysima-prokaloyn-zimies-sta-aytokinita, https://www.newsbreak.gr/ellada/366259/vazoyn-venzini-kai-klaine-ta-aytokinita-toys-liga-metra-pio-kato/.
Στην περίπτωσή μου τα σημάδια ήταν τόσο έντονα που η λύση ήταν μονόδρομος. Πήγα σε συνεργείο και άδειασα το τεπόζιτο. Κράτησα βέβαια μπόλικο δείγμα από το καύσιμο που πέταξα. Κράτησα δείγμα κι από το καύσιμο με το οποίο γέμισα το αυτοκίνητο, σε άλλο βέβαια πρατήριο.
Καμία σχέση. Μέρα με τη νύχτα. Όποιος είδε το καύσιμο που άδειασα δεν είχε την παραμικρή αμφοβολία. Κάποιος το είπε τέλεια με μια λέξη: μούτελη (https://lexikolefkadas.gr/mouteli-i/, βόρβορος ἀκαθάρτων ἀβαθῶν ὑδάτων, γι’ αυτούς που τους αρέσουν οι επιστημονικοί ορισμοί).
Μάζεψα τα στοιχεία. Βρήκα και ποια υπηρεσία είναι αρμόδια. Σε κάθε πρώην νομαρχία και τώρα περιφερειακή ενότητα οι αρμόδιοι βρίσκονται στο τμήμα εμπορίου. Τηλεφώνησα. Μου είπαν να πάω στο γραφείο τους.
Διαπίστωσα ραθυμία. Έντονη ραθυμία. Η έκφραση είναι πολύ επιεικής. Είναι δε εντελώς εκπληκτικό ότι ο αρμόδιος υπάλληλος αρνήθηκε να παραλάβει από εμένα το δείγμα του νοθευμένου καυσίμου. Μου έδωσαν ένα έντυπο αιτήσεως.
Αφού κατάλαβα πολύ καλά τι συνέβαινε, σηκώθηκα κι έφυγα. Δεν είχε νόημα η συζήτηση. Δεν έπαιρναν από λογικά επιχειρήματα. Άμεσα τους έστειλα την αίτηση με ηλεκτρονική επιστολή (email), για να έχω και μια απόδειξη ότι την παρέλαβαν. Στην αίτηση γράφω και για τη ραθυμία και για την άρνηση παραλαβής του δείγματος νοθευμένου καυσίμου.
Κυρίως όμως γράφω ότι θα την κοινοποιούσα και στον προϊστάμενο της υπηρεσίας, αντιπεριφερειάρχη Άρτας, Βασίλη Ψαθά. Για σιγουριά τηλεφώνησα και στη γραμματέα του και επιβεβαίωσα την ηλεκτρονική διεύθυνση που εμφανιζόταν στο ίντερνετ. Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία και το τμήμα εμπορίου και ο Ψαθάς πήραν το email.
Ζητούσα άμεση δειγματοληψία από το πρατήριο και χημική ανάλυση του δείγματος, να παραλάβουν το ως άνω δείγμα από εμένα και να το στείλουν κι αυτό για χημική ανάλυση, να μου στείλουν τις εξηγήσεις τους για την απαράδεκτη συμπεριφορά τους, να με ενημερώνουν εγγράφως για κάθε ενέργειά τους επί της καταγγελίας μου και βεβαίως να μου δώσουν επίσημο αντίγραφο της καταγγελίας μου.
Αφού λοιπόν κατεξευτέλισα γραπτά και εμπεριστατωμένα τους υπαλλήλους, περίμενα μια κάποια αντίδραση από τον πολιτικό τους προϊστάμενο. Μην ξεχνάτε οι αντιπεριφερειάρχες δε διορίζονται, εκλέγονται κάθε φορά που έχουμε δημοτικές εκλογές. Γι’ αυτό τις λένε δημοτικές και περιφερειακές. Περίμενα λοιπόν έστω μια τυπική δικαιολογία για “τα μάτια του κόσμου” ότι δήθεν δεν κατάλαβα καλά κι η υπηρεσία θα έκανε το καθήκον της στο ακέραιο κλπ κλπ.
Ούτε φωνή ούτε ακρόαση από τον Ψαθά. Η μόνη αντίδραση της υπηρεσίας ήταν που μου έστειλε αντίγραφο της καταγγελίας μου με τον αριθμό πρωτοκόλλου. Φρόντισε βέβαια να μου δώσει πλήρη απόδειξη της σκόπιμα βαριεστημένης λειτουργίας της. Μέχρι και τον αριθμό πρωτοκόλλου δυσκολεύτηκε να τον βάλει την ίδια μέρα, παρότι το ζήτημα ήταν και σοβαρότατο κι επείγον. Εσείς γιατί λέτε ότι μεταχρονολόγησαν το πρωτόκολλο της καταγγελίας; Έχετε καμιά ιδέα; Ευτυχώς βέβαια που είχα την πρόνοια και έστειλα την καταγγελία με email οπότε είναι όλα φως φανάρι.
Έμεινα με την απορία αν δεν ήμουν εν ενεργεία δικηγόρος τι θα μου έκαναν που τους ενόχλησα με την καταγγελία μου. Θα με έδερναν, θα με κλείναν φυλακή, τι θα έκαναν τέλος πάντων; Για να δούμε, θα μας κάνει την τιμή να μας το απαντήσει ο Ψαθάς;
Κι αφού τον Ψαθά άνοιξε η γη και τον κατάπιε, έκανε το θαύμα της η Μεγαλόχαρη. Λες και με άκουσε και διάβασε την καταγγελία μου, μου απάντησε την επομένη, 10 Αυγούστου 2022, ο αρμόδιος υπουργός, Άδωνις Γεωργιάδης (https://www.newsbreak.gr/politiki/366130/apisteyti-avanta-adoni-se-osoys-notheyoyn-ti-venzini/, https://www.newsauto.gr/news/sok-i-nothia-sta-kafsima-apokaliptete-mono-an-ine-50/).
Είπε λοιπόν ο υπουργός: «Έχει συμβεί και σε εμένα να βάλουν νοθευμένη βενζίνη στο υπουργικό αυτοκίνητο, στείλαμε έλεγχο και το καύσιμο φάνηκε ότι είναι μια χαρά!», διότι «πρέπει να έχει πάνω από 50% νοθεία για να το πιάσουν οι τεχνικοί έλεγχοι των Αρχών! Άρα αν κάποιος πρατηριούχος κάνει 40% νοθεία οι Αρχές δεν μπορούν να τον πιάσουν! Η τεχνολογία της νοθείας είναι πολύ πιο μπροστά από τα συστήματα ελέγχων».
Για να δούμε τι μας είπε ο λαλίστατος βλαξ, το πανίσχυρον πριτς. Το καύσιμο ήταν νοθευμένο, όπως διαπίστωσε εμπειρικά και ο ίδιος, αλλά και προφανώς και κυρίως οι εμπειρογνώμονες του υπουργείου. Για κάποιο περίεργο λόγο όμως αλληθώρισε δημοκρατικά το μηχάνημα που κάνει τη χημική ανάλυση κι αν η νοθεία δεν φτάνει το απαιτούμενο 51%, δεν παίρνει βουλευτική έδρα στο κοινοβούλιο των καυσίμων, οπότε αυτό που αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις των έμπειρων ανθρώπων κάνει τα στραβά μάτια και δεν το βλέπει το πανάκριβο και υπερσύγχρονο μηχάνημα. Σε ποιους νομίζει ότι θα λέει αυτά το πανίσχυρον πριτς;
Ρεζίλι των σκυλιών ο υπουργός.
Κυρίως όμως μας τα αποκάλυψε όλα χαρτί και καλαμάρι. Ιδίως δε γιατί ο Ψαθάς κι η υπηρεσία του έκαναν λες κι είχε λέπρα το δικό μου δείγμα. Είναι που δεν το έκρυψα από την πρώτη στιγμή ότι τα δείγματα του νοθευμένου και του καθαρού καυσίμου είχαν οφθαλμοφανέστατη διαφορά.
Έμεινα βέβαια τελείως έκπληκτος. Έναν λωποδυτάκο νοθευτή είχα στριμώξει στη φάκα. Γιατί έτρεξαν να μπουν στη φάκα ένας νομάρχης κι ένας υπουργός; Τροφή για σκέψη.
Μια τρύπα στο νερό έκαναν βέβαια. Κυρίως αποκάλυψαν ότι είμαστε μόνοι μας, χωρίς την παραμικρή κρατική βοήθεια, κι είναι άμεση ανάγκη να βρούμε τρόπους να προστατευόμαστε.
Πρωτίστως ενημερωθείτε για τα συμπτώματα του κινητήρα, ώστε να τα εντοπίζετε έγκαιρα, πριν γίνει μεγάλη ζημιά. Μιλήστε με το μάστορα του συνεργείου σας, μιλήστε μεταξύ σας.
Μια συμβουλή από εμένα από αυτά που έμαθα αυτές τις μέρες. Αν ο πρατηριούχος σας πει ότι μαζί με το πετρέλαιο καλά είναι να βάλετε και λίγη βενζίνη για να καθαρίσει ο κινητήρας, καλά θα κάνετε να πάρετε δείγμα κι από το πετρέλαιο κι από τη βενζίνη.
Να ευχαριστείτε καθημερινά τους Γεωργιάδη και Ψαθά. Κατέστρεψαν ολοκληρωτικά το πολιτικό τους μέλλον για να σας προειδοποιήσουν για τους κινδύνους που αντιμετωπίζετε καθημερινά.
Και μην ξεχνάτε κάθε φορά που πάτε σε πρατήριο καυσίμων να αναρωτιέστε ποια είναι τα δημοκρατικά φρονήματα του καυσίμου. Να πιάνει άραγε το όριο της πλειοψηφίας 51%;
Ο Άρης Τάτσης είναι δικηγόρος Άρτας (https://aristatsis.wordpress.com/). Ειδικεύεται σε διαζύγια, τροχαία ατυχήματα και πτωχευτικό νόμο.