Γράφει ο Άρης Ι. Τάτσης.
Με το νόμο 4710/2020 επιβλήθηκε “έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος”, ουσιαστικά δηλαδή πρόστιμο, 3000 ευρώ για την εισαγωγή “παλαιών ρυπογόνων” μεταχειρισμένων επιβατικών και επαγγελματικών αυτοκινήτων, πέραν του γνωστού τέλους ταξινόμησης. Συνοπτικά, απαγορεύεται η εισαγωγή αυτοκινήτων με κινητήρα euro 1, 2 ή 3. Στα αυτοκίνητα με κινητήρα euro 4 επιβάλλεται πρόστιμο 3000 ευρώ. Σε αυτά με κινητήρα euro 5 πρόστιμο 1000 ευρώ. Μόνο με κινητήρα euro 6 γλιτώνεις το πρόστιμο. Επουσιώδεις τροποποιήσεις επέφερε ο ν. 4890/2022.
Παράδειγμα: Για ένα αυτοκίνητο euro 4 αξίας 10.000 ευρώ πρέπει να πληρώσεις επιπλέον 2.400 ευρώ ΦΠΑ, 1.300 ευρώ τέλος ταξινόμησης και 3.000 πράσινο πρόστιμο, δηλαδή συνολικά 6.700 ευρώ στο κράτος, οπότε η αγορά φτάνει στα 16.700 ευρώ. Σα να έχει μια διαφορά. Τι λέτε;
Στα δημοσιεύματα αυτά (https://traction.gr/euro-1-euro-6-pos-tha-mathoume-se-pia-katigoria-aniki-ena-aftokinito/, https://www.carandmotor.gr/idioktisia/euro-5-euro-6-euro-4-prodiagrafes-rypon) θα δείτε τι σημαίνει euro 1, 2, 3, 4, 5 και 6. Στο δημοσίευμα αυτό (https://www.carandmotor.gr/nea/prodiagrafes-euro-7-ti-allages-fernoyn) θα δείτε τι σημαίνουν οι προδιαγραφές euro 7 που σχεδιάζουν να μας επιβάλλουν. Χοντρικά λοιπόν euro 3 είναι τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από το 2000 και μετά, euro 4 είναι τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν από το 2005 και μετά, euro 5 τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν από 2011 και μετά, euro 6 τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν από 2015 και μετά και euro 7 αυτά που δε θα καίνε βενζίνη, πετρέλαιο και τα συναφή.
Ο ν. 4710/2020 φέρει τον τίτλο “προώθηση της ηλεκτροκίνησης”. Έτσι προέκυψε και ο τίτλος για τις τοστιέρες. Βλέπετε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τεράστιο θέμα ασφαλείας, καθώς οι μπαταρίες τους αυτοαναφλέγονται για ψύλλου πήδημα. Θυμηθείτε το ολλανδικό πλοίο που μετέφερε περίπου 3000 αυτοκίνητα, το οποίο φέτος το καλοκαίρι το άφησαν να καεί ολόκληρο, καθώς πήρε φωτιά από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (https://www.naftemporiki.gr/maritime/1498322/ollandia-se-anaflexi-ilektrikoy-ochimatos-i-pyrkagia-sto-ploio-poy-metefere-3-000-aytokinita/). Οι αρμόδιες αρχές των σοβαρών κρατών έχουν ήδη απαγορεύσει να μεταφέρονται οι “τοστιέρες” με πλοία (https://www.carandmotor.gr/nea/mploko-ilektrika-aytokinita-sta-ploia, https://www.4troxoi.gr/epikairotita/kosmos/archisan-ta-organa-porta-sta-ilektrika-yvridika-kai-ydrogonokinita-aytokinita-sta-ploia/). Η αρμόδια επίτροπος της ΕΕ και η ελληνική κυβέρνηση “πετούν χαρταετό”.
“Κατά τη διάρκεια του 2022 αναφέρθηκαν 209 πυρκαγιές πλοίων, ο υψηλότερος αριθμός της τελευταίας δεκαετίας και 17% περισσότερες από ό,τι το 2021, σύμφωνα με έκθεση της ασφαλιστικής εταιρείας Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) (ALVG.DE). Από το σύνολο αυτό, οι 13 σημειώθηκαν σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, αλλά το πόσες αφορούσαν ηλεκτρικά οχήματα δεν ήταν διαθέσιμο” (https://www.in.gr/2023/07/28/world/ilektrika-aytokinita-risko-tis-metaforas-tous-meso-thalassis/). Ακούσατε ποτέ ότι αυτοανεφλέγη παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητο μέσα σε φέρι μπόουτ; Εγώ πάντως όχι. Άρα ευλόγως ερμηνεύω το δημοσίευμα ότι και τα 13 μπουρλότα του 2022 προήλθαν από “τοστιέρες” κι ο συντάκτης του δημοσιεύματος αρέσκεται να παίζει με τις λέξεις. Δεν ξέρει, λέει, πόσα καράβια λαμπάδιασαν απ’ τις “τοστιέρες”.
Ρίξτε μια ματιά στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου όσον αφορά το περιβαλλοντικό πρόστιμο στα εισαγόμενα “βρώμικα” αυτοκίνητα (https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/11325500.pdf). Πρόκειται για το άρθρο 5, δηλαδή σελίδες 11-13:
Καμία άλλη χώρα δεν έχει επιβάλει αυτό το πρόστιμο. Αν είχαν τέτοιο στοιχείο θα το ανέφεραν.
Βεβαίως και καμία άλλη χώρα δεν έχει αυτοκτονήσει οικονομικά απαγορεύοντας τη χρήση του λιγνίτη της για ηλεκτροπαραγωγή και ταυτόχρονα πουλώντας τον σε γειτονική σε εξευτελιστικές τιμές για να αγοράζει πανάκριβο ηλεκτρικό ρεύμα.
Στο άρθρο μου “υπάρχει καρτέλ στο ρεύμα;” έγραψα (https://aristatsis.wordpress.com/2022/12/03/%cf%85%cf%80%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%b9-%ce%ba%ce%b1%cf%81%cf%84%ce%b5%ce%bb-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%81%ce%b5%cf%85%ce%bc%ce%b1/) σχολίαζα σχετικά:
“Του βρωμούσε του οικολόγου Στάσση ο λιγνίτης, που τον έχει ουσιαστικά τζάμπα. Ταυτόχρονα βέβαια η ΔΕΗ θησαυρίζει γιατί πουλούσε και πουλάει το ρεύμα των υδροηλεκτρικών σε τιμές πολεμικού φυσικού αερίου. Σας φαίνεται τυχαίο; Ακόμη και σήμερα οι λιγνιτικές μονάδες δεν έχουν μπει σε πλήρη λειτουργία γιατί δυσκολεύονται να σκάψουν να εξορύξουν το λιγνίτη (https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/energeia/energiaki-krisi-i-dei-dromologi-afxisi-stin-paragogi-ligniti/). “Πότε ο Γιάννος δε μπορεί, πότε …” που λέει κι ο σοφός λαός μας.
Αυτές οι “οικολογικές ευαισθησίες” είναι εντελώς υποκριτικές και προσχηματικές όσο δε λαμβάνουν υπόψη τους την αδηφάγα ενεργειακά συμπεριφορά της Κίνας. Κυριολεκτικά πυροβολούμε τα πόδια μας από φόβο μην κλάσει ένα μυρμήγκι, την ώρα που ένα κοπάδι ελέφαντες έχουν κάνει όλο τον πλανήτη έναν τεράστιο βόθρο. Αυτή είναι η σύγκριση των μεγεθών”.
Στο άρθρο μου “γιατί επιδοτούμε την ηλεκτροκίνηση” (https://aristatsis.wordpress.com/2022/12/03/%ce%b3%ce%b9%ce%b1%cf%84%ce%b9-%ce%b5%cf%80%ce%b9%ce%b4%ce%bf%cf%84%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b7%ce%bb%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%81%ce%bf%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%b7%cf%83%ce%b7/) έγραψα:
“Δε δυσκολευόμαστε όμως καθόλου να σκάψουμε για λιγνίτη αν είναι να τον δώσουμε στα γειτονικά Σκόπια (“Χρ. Κολοβός: «Συμφωνήσαμε να δοθούν 1.000.000 τόνοι ελληνικού λιγνίτη στα Σκόπια την ώρα που εμείς καίμε πανάκριβο φυσικό αέριο», https://www.pentapostagma.gr/ethnika-themata/energeia/7118096_hr-kolobos-symfonisame-na-dothoyn-1000000-tonoi-ellinikoy-ligniti και “ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΟ ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ ΡΕΥΜΑ ΚΑΙ Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΣΤΕΛΝΕΙ ΤΟΝ ΛΙΓΝΙΤΗ ΜΑΣ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΙΝΕ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ! ΤΟΝ ΚΑΡΦΩΣΕ Ο ΣΚΟΠΙΑΝΟΣ! ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ!”, https://www.makeleio.gr/%CE%B5%CE%BE%CF%89%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%BB%CE%BF/%CE%9F%CE%99-%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%97%CE%9D%CE%95%CE%A3-%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%99%CE%A4%CE%95%CE%A3-%CE%94%CE%95%CE%9D-%CE%95%CE%A7%CE%9F%CE%A5%CE%9D-%CE%9D%CE%91-%CE%A0%CE%9B%CE%97%CE%A1%CE%A9%CE%A3/, https://www.ethnos.gr/Politics/article/224032/tisymfonhsanmhtsotakhskobatsefskimytilhnaiosdehkaipromhtheialignithstotrapeziathhnasskopion). Φαίνεται πως ο λιγνίτης εδώ στην Ελλάδα “βρωμίζει”. Μόλις πάει στα Σκόπια “πρασινίζει”.
Αυτό που λησμόνησαν τα δημοσιεύματα αυτά είναι πως κάνουμε κι εισαγωγή από το φτηνό λιγνιτορεύμα των σκοπιανών και σα να ξέρετε καλύτερα από εμένα σε ποιες τιμές μας το πουλάνε”.
Μια εικόνα, χίλιες λέξεις λένε οι κινέζοι. Electric car food λοιπόν.

Ας δούμε όμως και την οικονομική λειτουργία του “περιβαλλοντικού” προστίμου. Πρόκειται για μνημείο υποκρισίας. Κυριολεκτικά ελάκτισεν ο γάιδαρος και δέρουσιν το σάγμα να γίνει καλοπαίδευτον, άλλο να μη λακτίσει.
Ας αρχίσουμε λοιπόν την έρευνα από τα δεδομένα της κοινής πείρας. Αφήστε κατά μέρος τα επιβατικά. Σε αυτά οι τιμές είναι τέτοιες που μπαίνουν στη χώρα μας αρκετά καινούργια. Αντίθετα τα επαγγελματικά, λόγω υψηλότερης τιμής των καινούργιων, είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία μεταχειρισμένα Γερμανίας. Ακριβώς γι’ αυτό είναι το κατάλληλο κριτήριο για να ερευνήσουμε την ειλικρίνεια του νομοθέτη. Τα επαγγελματικά μεταχειρισμένα δεκαετίας μας φαίνονται σαν καινούργια του κουτιού. Αυτή είναι η ενστικτώδης αντίδρασή μας. Αυτά λοιπόν είναι βρωμιάρικα και πρέπει να μας τιμωρήσουν που από καπρίτσιο τα προτιμάμε. Φαίνεται πως μας αρέσει το ντουμάνι που υποτίθεται ότι εκπέμπουν.
Ας δεχθούμε λοιπόν ότι τα euro 4 είναι ρυπογόνα. Κι αν μας δείρουν θα βρούμε λεφτά για να αγοράσουμε τα νεότερα και ακριβότερα; Αν μας πάρουν τα 3000 ευρώ από την τσέπη, θα θα εμφανιστούν ξαφνικά εικοσαχίλιαρα για να αγοράσουμε euro 6;
Κι επίσης μόλις πληρώσουμε το τριχίλιαρο πρασινίζει το ντουμάνι;
Κυρίως όμως το βασικό αποτέλεσμα του “πράσινου” προστίμου είναι όσοι δεν έχουν τριχίλιαρο για πέταμα αναγκάζονται να σέρνονται με τα ήδη κυκλοφορούντα σαπάκια που ντουμανιάζουν. Αντί να τα αλλάξουν, τα επισκευάζουν “μέχρι τελικής πτώσεως”. Μάλιστα αυτά τα σαπάκια αποκτούν δυσανάλογα υψηλή τιμή, αφού περιορίζεται η δυνατότητα αντικατάστασής τους με εισαγόμενα εύλογης ηλικίας.
Επίσης οι υπολογισμοί που αναφέρονται στην αιτιολογική έκθεση του νόμου είναι εντελώς γελοίοι. Αγνοούν τον θεμελιώδη νόμο προσφοράς και ζήτησης. Φανταστείτε τι πάρτι θα κάνουν οι προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος αν τα αυτοκίνητα κινούνται μόνο με ρεύμα. Μας ληστεύουν σήμερα με το καρτέλ τους και το ψευτοχρηματιστήριο ενέργειας που έστησε ο Τσίπρας και άρχισε να εφαρμόζει ο Μητσοτάκης. Τα κάνουν αυτά τώρα που είναι ολιγοπώλιο. Μόλις γίνουν μονοπώλιο έχει να γίνει;
Απλούστατα δηλαδή ο Μητσοτάκης, που δε βαρέθηκε να μας παραμυθιάζει με την αρλούμπα της κλιματικής αλλαγής , μας “δουλεύει ψιλό γαζί”.
Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα ακόμη κομμάτι του παζλ της συστηματικής φτωχοποίησής μας. Κάποιοι αντίστοιχα πλουτίζουν. Οι ζημιές μας είναι τα κέρδη τους. Σε συνέντευξή του ο καθηγητής Φώσκολος υπολογίζει τη μπίζνα της κλιματικής αλλαγής σε ένα τετράκις εκατομμύριο δολάρια (https://www.youtube.com/watch?v=6Ihf6tZ_4qI&t=83s).
Τα αυτοκίνητα είναι βασικότατα μέσα παραγωγής. Χωρίς αυτά παύουν πλείστες οικονομικές δραστηριότητες. Δεν έχει την παραμικρή σημασία τι δουλειά κάνουμε. Ό,τι δυσκολεύει την παραγωγή της ελληνικής οικονομίας μας επιβαρύνει όλους. Εμείς οι ελεύθεροι επαγγελματίες το ξέρουμε καλά αυτό. Καλό θα τους κάνει να το συνειδητοποιήσουν κι οι δημόσιοι υπάλληλοι.
Βεβαίως η “ενεργειακή μετάβαση” λόγω της δήθεν κλιματικής αλλαγής στην ουσία είναι κοινωνικός βανδαλισμός. Για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας η τεχνολογική εξέλιξη καταργεί τις προηγουμενες μορφές ενέργειας. Μέχρι σήμερα κάθε νέα μορφή ενέργειας προστίθετο στις προηγούμενες κι απλά οι καταναλωτές επέλεγαν την αποδοτικότερη και φθηνότερη. Τώρα μας επιβάλλουν την ακριβότερη και λιγότερο αποτελεσματική, η οποία είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα μας οδηγήσει σε συνθήκες ακραίας πείνας (https://oudensxolion.wordpress.com/2023/10/12/%ce%b7-%ce%b5%ce%bd%ce%b5%cf%81%ce%b3%ce%b5%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%ae-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%ac%ce%b2%ce%b1%cf%83%ce%b7-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%ba%ce%bf%ce%b9%ce%bd%cf%89%ce%bd%ce%b9%ce%ba/, https://amazonios.net/i-energeiaki-metavasi-einai-koinonikos-vandalismos/).
Γι’ αυτό θέλουν να μας μετρήσουν και τις πορδές. Το πρόστιμο θα αφαιρείται άμεσα από την τράπεζα (https://oudensxolion.wordpress.com/2023/10/13/%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%ba%ce%ac%cf%80%cf%89%cf%82-%ce%ad%cf%84%cf%83%ce%b9-%ce%bf%ce%b4%ce%b5%cf%8d%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5-%cf%83%ce%b9%ce%b3%ce%ac-%cf%83%ce%b9%ce%b3%ce%ac-%ce%b1%cf%81/, https://oimaskespeftoun.blogspot.com/2023/10/blog-post_22.html).
Κάποιοι μάλιστα δεν κρατιούνται, οπότε και χωρίς τη δικαιολογία της “κλιματικής αλλαγής” προπαγανδίζουν την αποανάπτυξη, δηλαδή την ανεξέλεγκτη φτωχοποίηση (https://oudensxolion.wordpress.com/2023/10/13/%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%b8%ce%ad%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%87%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%af%ce%b5%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%bf/, https://www.el.gr/nea-taxh/den-theloyn-toys-epicheirimaties-kai-to/).
Καταλήγοντας, μια απάντηση στη βίαιη φτωχοποίηση.
Μετά την καταιγίδα Ντάνιελ, η οποία έπνιξε όλη τη Θεσσαλία, ο Μητσοτάκης μετέβη στο Βόλο. Είπε στους υπαλλήλους του δημαρχείου του πλημμυρισμένου Βόλου: “Την πιο ωραία θέα έχετε ούτε μπουρίνια ούτε τίποτα, μια χαρά, όλα καλά” (https://karditsastakra.com/2023/09/10/%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B9-%CE%BB%CE%AD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%BF%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CE%BA%CF%85%CE%BB%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%87/, https://wordpress.com/post/oudensxolion.wordpress.com/4771). Απ’ όλους τους βολιώτες δεν απάντησε κανείς. Μέσα σε ένα μήνα ο Βόλος ξαναπλημμύρισε μόνος του αυτή τη φορά. Οι άλλοι νομοί της Θεσσαλίας δεν είχαν πρόβλημα. Τι λέτε; Ισχύει ο νόμος του κάρμα;
ΥΓ 1. Το δημοσίευμα είναι σαφέστατο (https://oudensxolion.wordpress.com/2023/10/12/%cf%80%ce%b1%ce%b8%ce%b1%ce%af%ce%bd%ce%b5%ce%b9%cf%82-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%cf%86%cf%85%ce%bb%ce%b1%ce%be%ce%af%ce%b1-%cf%8c%cf%84%ce%b1%ce%bd-%ce%b1%ce%ba%ce%bf%cf%8d%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%80/, https://www.ksipnistere.com/tag/%CF%80%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%B1%CE%BE%CE%AF%CE%B1-%CF%8C%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%80). Καταγγέλει ότι η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Έλενα Ακρίτα με έξοδα των φορολογουμένων βρίσκεται διαχρονικά στο payroll της άρχουσας τάξης. Μέχρι κι η χούντα φέρεται να επιδοτούσε με τα χρήματά μας τη σοσιαλίστρια Ακρίτα. Από την πλευρά της Ακρίτα και του ΣΥΡΙΖΑ τηρείται σιγή ιχθύος.
Για μένα τα πράγματα είναι απλούστατα. Η Ακρίτα κι ο ΣΥΡΙΖΑ υποχρεούνται να απαντήσουν. Εισπράχθηκαν ή όχι τα κρατικά χρήματα που αναφέρει το δημοσίευμα; Σε περίπτωση θετικής απάντησης μια απλή παραίτηση δεν τους σώζει. Τώρα το κατάλαβαν που τους κρέμασε κουδούνια ο κόσμος;
Βεβαίως αν απαντήσει η Ακρίτα πολύ θα χαρώ να δημοσιεύσω την απάντησή της, όποια κι αν είναι αυτή. Αν όμως η χούντα πλήρωνε την Ακρίτα για να παριστάνει την αριστερή επαναστάτρια είναι αβίαστο το συμπέρασμα ότι αυτή ήταν ρουφιάνα που κατέδιδε όσους τολμούσαν να πουν μια λέξη παραπάνω.
Ό,τι κι αν συμβαίνει με την υπόθεση αυτή, η βασική μου άποψη για την Ακρίτα δεν αλλάζει. Δημόσια είχε υποστηρίξει Αχτσιόγλου και χωρίς μια δικαιολογία της προκοπής εντάχθηκε στην ομάδα Κασσελάκη (https://www.naftemporiki.gr/politics/1515478/elena-akrita-aposyrei-tin-stirixi-se-achtsiogloy-kai-psifizei-kasselaki/, https://www.thetoc.gr/politiki/best-of-internet/elena-akrita-i-apantisi-se-osous-tin-katigoroun-gia-kolotoumpa–stirize-axtsioglou-tora-einai-me-ton-stefano-kasselaki/). Οπότε και πανίβλακας είναι η Ακρίτα και την ευχαριστούμε που μας έδωσε μια ακόμα ατράνταχτη απόδειξη ότι παρενέβησαν “λυτοί και δεμένοι” για να εκλεγεί ο Κασσελάκης.
ΥΓ 2. Ο δημοσιογράφος Κωνσταντακόπουλος καταγγέλει επωνύμως ότι ήταν αποφασισμένη από το Δεκέμβριο του 2022 η εκλογή Κασσελάκη, όταν δεν “τον ήξερε ούτε η μάνα του” (https://www.youtube.com/watch?v=bXf3PAEacg0). Ήταν που δεν πέτυχε το μπότοξ του Τσίπρα.
ΥΓ 3. Τον πήραν “μυρωδιά” (http://www.press-gr.com/2023/10/viral.html).
ΥΓ 4. Πιάνουν τόπο τα λεφτά μας. Ένα εκατομμυριάκι έδωσε για ψώνια σε μία μόλις έξοδό της η Ολεάνα Ζελένσκα (http://www.press-gr.com/2023/10/blog-post_57.html).
ΥΓ 5. Σουηδός πρωθυπουργός: “η έκρηξη βίας οφείλεται 100% στη μετανάστευση” (https://www.ksipnistere.com/2023/10/le-point-%cf%83%ce%bf%cf%85%ce%b7%ce%b4%cf%8c%cf%82-%cf%80%cf%81%cf%89%ce%b8%cf%85%cf%80%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b3%cf%8c%cf%82-%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%ae-%ce%b7-%ce%b2%ce%af%ce%b1-%ce%b1%cf%80.html). Τόσο απλά.
Ο Άρης Τάτσης είναι δικηγόρος Άρτας (https://aristatsis.wordpress.com/). Ειδικεύεται σε διαζύγια, τροχαία ατυχήματα και πτωχευτικό νόμο.